Pages

Thursday, May 6, 2010

Mic Check 123 - Cerita Duniawi #1

How and what can you do in life successfully by doing differently from others. What can you do to achieve great success and being dynamically different from others. Success may be vary in your own interpretation rite??.

For me the key to success in life is to live life happily and to the fullest, be happy with yourself and with your family,to be in the state of financial freedom, having my own home,having my own kids and debt less. That is success for ME!

I'm trying my best utk tidak menjadi 'hamba' kepada wang, tapi ape yang aku belajar adalah, duit merupakan keperluan paling essential utk hidup di dunia. Tetapi di zaman modenisasi sekarang ni..money is like the air you breathe, the more money you have, the more air you're gonna get. Don't you agree? Why is it people nowadays too dependable on money? Menjadi 'hamba' kepada wang adelah trend terkini. Dgn cara lifestyle aku sekarang ini, aku tak lari daripada golongan-golongan yang 'hamba' kepada duit.(Aku bukan cakap yang aku ni trendy ok? jgn salah anggap) Money is not everything(rite??). Money is like a medium/ticket for your needs in life. Aku juga sekarang ni terjebak dengan lifestyle yang kadang-kadang can get overspend, spending mcm tiada esok, tidak berada dalam state of  financial freedom; which can be pain in the ass jugak la sumtimes.--- aku juga tiada gadget-gadget yang gempak di sekeliling pinggang aku ataupun di dalam poket aku. Ape yang aku ade hanyalah hdisk 320 gig aku yang tak seberapa tu yang mampu menemankan/menghiburkan aku dikala sunyi, koleksi DVD cetak rompak cerita-cerita kegemaran aku dengan jumlah terkumpul dalam anggaran 350 keping, seketul gitar untuk bermain dikala 'inspirasi menjadi artis' melanda dan seketul HP pinjam yang tak mampu untuk berwifi dan bersambung ke dunia internet. FYI Item aku yang paling favourite adalah bini kedua aku ; "Jazimah" / "wanita" impian aku. Satu-satunye item yang kalau aku pikirkan balik; aku sejuk hati aku ~, kalau aku tenung die; sejuk hati aku~, kalau aku cucikan Jazimah cantik berkilat; sejuk hati aku~.Walaupun Jazimah seorang bini yang high maintenance, aku tak kesah, aku layankan aje, sebab aku tahu, Jazimah lah yang aku nk selama ini, Jazimah lah yang aku idam-idamkan semenjak aku di Secondary school lagi. Ok-Ok enuf with Jazimah.
Conclusion dari rentetan hidup yang aku hebahkan di atas adalah  : I'm satisfied dgn ape yg aku ade in life (aku bukan emphasis on the gadget or item yang aku ade ok? - hanya secara metaphorically dan niat aku bukan setakat materialistic stuff shj - so..jgn salah anggap pulak). Walaupun dengan status hidup aku yang makan gaji, debts yang tak habis-habis, life aku yang biasa dan normal, tiap-tiap bulan working my ass out just to make ends meet; ape yang penting adalah aku sgt happy with my life, I've got my family, I've got my loving gF, I've got my frens who really understands me, I've got friends who can accept me the way I am, I've got my family whose loving me, who can accept me the way I am. Basically what I'm trying to say is that; I've still got everything essential in life and I'm very grateful for that. You Should do Too. Be Thankful with what you've got everything in life! But with all the problems and rocky road that you're facing in life weather it is good or bad, tough or sad, the best thing to do is embrace it with an open heart, face it with dignity, deal with it. Success is...you're happy with your life, U Cherish every moment in your life, you know where your stand in your life, you know what u want in life and always be grateful with what u have.That's the key to success+happiness for me.

Sekian Ceramah petang Aku. 


p/s : aku tak percaya kepada sindiket-sindiket Diamond business ni.Aku tak nak ade kaitan dgn sindiket-sindiket korg, lantak korg la nk cari duit or buat business mcm mane pn, aku tak nak amek tau. No offense. Aku sekeras-kerasnya ingin beritahu : stay the fuck away from me! 
Your understanding is highly appreciated. TQ !!
Jom Lepak adalah perkataan yang paling bahaya dalam perangkap Diamond Business ini. Jangan Tertipu~!! Hehe

No comments: